1 år!

Idag blir vår lilla älskling ett år! Tänk att vi för ett år sen, vid exakt den här tiden, fick träffa vår älskade dotter för första gången. Då låg hon bara där och tittade på oss med sina blå ögon. Idag händer det så mycket hela tiden i hennes utveckling att det inte ens går att skriva ned allt. Enda gången hon ligger still nu är när hon ska sova, i övrigt är det fullt ös. Hon tar sig fram genom att hasa på rumpan, hon står rätt stadigt och kan stå själv i några få sekunder men tycker att det är lite läskigt så hon sätter sig så fort hon ser att nån inte håller i henne. Hon kan även ta sig fram med hjälp av en lära-gå-vagn så om nån månad eller två tror jag att hon går :) Hon säger mest mamma, pappa och min men några gånger har hon sagt hej och tack, sen säger hon massa annat som vi inte riktigt förstått än. Några gånger har vi även tyckt att hon sagt Wilma (kusinen) men vi är inte helt säkra. 

Vi har börjat potträna Ellie med förhoppningen att hon är blöjfri vid sommarens slut. Hon tycker att det är superkul att sitta på pottan så då får man passa på att sätta henne där i tid och otid. Hon har lyckats både bajsa och kissa på pottan och i toaletten ett antal gånger. 

Några nätter har hon sovit hela natten i hennes egna säng. Hon sover fortfarande inne hos oss men vi känner ingen stress med att lägga in henne i hennes eget rum. Det kommer när det kommer. 

Ammar gör vi fortfarande, blir ca tre gånger på dagarna och nån/några gånger på nätterna. Det kommer vi fortsätta med tills nån av oss inte vill längre. Mat äter hon gärna. Det går både bra att bli matad och äta själv. 

Ellie är världens gladaste och roligaste tjej. Hon är lite avvaktande med folk hon inte träffar så ofta men efter ett tag kör hon igång och babblar och är en liten clown. Jag älskar den här lilla tjejen så mycket att det inte ens går att förklara. Kärleken är oändlig men ändå växer den för varje dag. 

Grattis på 1-årsdagen min underbara dotter! Mamma älskar dig mest av allt!



 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0