1,5 år!

Idag blev vår lilla tjej 1,5 år! Kan inte förstå hur fort tiden går. Hon utvecklas verkligen för varje dag som går och det är så roligt att få vara med om. Nu säger hon massa ord, bla äpple, rumpa, strumpa, lampa. Hon är världens gladaste tjej och väldigt bestämd och envis. Hon vet vad hon vill, precis som mor sin :) 

Ellie kan peka på alla kroppsdelar. När hon ska sova drar hon alltid upp tröjan och vill att man ska klia henne på magen. 

Hon har fått sina första julkalendrar detta år också. Dels fick hon SVTs julkalender och dels fick hon en som jag och Nille har gjort. Eller rättare sagt, Nille gjorde själva ställningen och jag köpte presenterna och slog in dom ;) Såhär blev det:


Lucka nr 1:





Lucka nr 2:




Lucka nr 3: 





Slutligen vill jag tipsa om en grej som var väldigt uppskattad här hemma; månsand! Du tar 4 dl ekologiskt mjöl och 0,5 dl ekologisk olja och blandar ihop det så har du månsand. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0