Baka, BVC och babysim

Har börjat följa en sida på Facebook som heter Hembakat. Livsfarligt! Allt ser ju sjukt gott ut så nu ska jag börja baka. Funderar på att baka något själv till dopet så måste provbaka innan (vi låtsas som det iaf :)) 

Först ut var nougatbollar. De gick ner men tycker nog att havrebollar är godare. Men är man en nougatälskare är nog dessa grymma!

Nästa gång väljer jag mellan två olika saker att baka. Antingen citronkladdkaka eller fudgebrownies. Alla recept finns på Lindas bakskola :)

Jag som skulle gå ner i vikt. Det skiter sig ju totalt... Jag säger som Roy och Roger; det ska va gött å leva :D

Idag var vi på BVC också. Ellie-Rose vägde nu 7080 g och är 61 cm lång. Innan BVC var vi på babysimmet. Idag var sista gången på nybörjarkursen men vi ska fortsätta med nästa kurs. Det är ju så roligt :) 

tanniz
2014-10-03 @ 10:26:33
URL: http://tanniz.bloggo.nu

När jag såg detta inlägg tidigare om hembakat så blev jag så sugen.. så nu är jag fast jag med, å kanelbullensdag på lördag så lär det bli en bulle eller två :) tack för tipset :)

Svar: Ja bullar är så gott att baka men det tar ju sån tid. Gäller att ha tålamod :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0