Godmorgon!

En ganska god morgon iallafall. Var inne på förlossningen igår igen och var fortfarande bara öppen 1 cm. Fick en sovdos av barnmorskan så inatt har jag kunnat sova någorlunda gott. Börjar fundera på om jag verkligen kan föda barn. Känns som att det inte kommer gå. Jag blev rätt ledsen igårkväll när de gjorde CTG-kurvan för jag fick två värkar som knappt syntes på skärmen. Hur fan ska det gå sen undrar jag? 

Idag blir det en lugn dag hemma. Ska försöka vila mycket och ta promenader så att förlossningen kommer igång på riktigt snart. 


Nicole
2014-05-31 @ 11:09:47
URL: http://cormeum.blogg.se

Usch... Jag lider med dig! Mitt tips är att skippa fler sovdoser. Mina sovdoser försköt bara allt. När jag vägrade sovdos så började det hända grejer...! Men förstår din frustration och desperataion efter sömn! :( Usch! Hoppas hoppas att det kommer igång snart för dig!

Svar: Tänkte på dig när jag fick sovdosen och var lite nojig att det bara drar ut på tiden men kände att jag verkligen behövde sova om jag ska klara av en förlossning. Men from nu blir det inga fler så hoppas hon kommer snart.
Johanna Viklund

Nicole
2014-05-31 @ 23:16:30
URL: http://cormeum.blogg.se

Förstår dig verkligen helt och hållet! Sömnen är också grymt viktig, så gör som du känner att din kropp behöver :)
Har värkarna kommit igång igen efter dosens verkan?

Svar: Ja dom kom igång igen, ganska snabbt så kände att sovdosen var värt det.
Johanna Viklund

Nicole
2014-06-01 @ 12:12:37
URL: http://cormeum.blogg.se

Gud vad skönt! För mig tog det ju typ 16 h innan de kom igång så för mig var det inte så värt. Men skönt att din kropp reagerar bättre än min!

Svar: Vill bara att det ska komma igång ordentligt nu när man är relativt pigg och utvilad :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0