Vaccinationer

Som jag redan skrivit så har vi bestämt oss för att inte vaccinera vår dotter och vi känner oss nöjda med det beslutet. Känner att jag har läst på väldigt mycket och inte litat blint på vad vissa inom den svenska sjukvården säger. Min man gillar inte att läsa men jag har läst högt och diskuterat med honom så att han också får en åsikt om vad som känns bäst. Har iaf läst en bok som heter "Vaccinationer: Risker och skador" och vill dela med mig av lite saker som står ifall fler därute är fundersamma. Jag hade tänkt att sammanfatta men det går verkligen inte. Det står så mycket intressant och skulle jag summera allt blir det en bok och det har jag inte tid med. Jag rekommenderar verkligen alla som är fundersamma att köpa denna bok. Eftersom jag har ont om tid och vill få ut detta inlägg fotar jag några sidor i början som jag tycker är intressanta. På det viset är det ingen risk heller att faktan blir annorlunda utan ni ser precis vad som står i boken. Om ni inte kan se vad som står kommentera gärna så kan jag fixa det.   

Kan börja med att säga att denna bok är skriven av Dr Mayer Eisenstein (jurist och läkare med magisterexamen i folkhälsovetenskap, är medicinsk chef för Homefirst Health Services i Chicago. Han har varit läkare, förlöst barn och erbjudit familjer förebyggande hälsovård i över 35 år.) och Neil Z. Miller (chef för Thinktwice Global Vaccine Institute i New Mexico, är journalist med inriktning på medicinsk forskning och författare till flera böcker om vacciner. 

Hon som skriver om vaccin i Sverige heter Linda Karlström (chefredaktör för informationssajten vaccin.me och föreläsare om riskerna med vaccin). Vill också påpeka att det finns källor för allt som skrivs men fotar inte dem för det är så många och jag tror inte det kommer säga så mycket. 






























En liten tanke som jag funderat på:
- PSD kulminerar vid 3-4 månaders ålder. Vid den åldern tar bebisen även sina första vaccinationer. Finns det något samband?

Nicole
2014-08-13 @ 18:52:43
URL: http://cormeum.blogg.se

Det sista du skrev där är exakt anledningen till att jag valde att avvakta och läsa på mer. Kom
På den tanken, att det kunde finnas ett samband, i måndags kväll. Tack gode gud, känns skönt att vi skippade. Har beställt den boken nu också så nu ska jag läsa på som bara den!

Svar: Ja eller hur?! Tycker att det verkar väldigt skumt med det sambandet. Vad bra! Man får verkligen en helt annan förståelse när man läser och jag känner mig så trygg med vårt beslut att inte vaccinera nu.
Johanna Viklund

Emelie
2014-08-17 @ 16:12:04
URL: http://sockerbitensnyavardag.wordpress.com

Är det 3 månadersvaccinen ni menar? Mot de sjukdomarna har man ju vaccinerat mot i hundra år (lite överdrivet) 😉 jag vågar inte att inte vaccinera ned tanke på inflödet av dessa sjukdomar och hur mycket vi reser. Min BVC sköterska gjorde mig lugn och säker i mitt beslut att vaccinera nästa gång. Vi valde även till vaccin mot hepatit B. Men som sagt vi gillar att resa 😀

Svar: Alla vaccin. Det är ju samma vaccin för det mesta eftersom man behöver fler doser av det.
Johanna Viklund

Anonym
2014-09-03 @ 21:10:47

Men herregud, ni är ju totalt hjärntvättade hela högen som tror på sån skit och att inte vaccinera.. Vill du hellre att din dotter ska få de sjukdomarna som man blir vaccinerad mot?? De är allvarliga sjukdomar och små barn kan dö av dom.. Dom har varit borta i Sverige i flera år pga vaccin men när fler väljer att inte vaccinera dyker dessa sjukdomar upp igen.. I Järna tex har mässlingen och röda hund kommit. och för någon vecka sedan dog två små barn av kikhosta..

Svar: Oj va seriöst jag tar på en kommentar som är anonym och helt baserad på egna åsikter. Ägnar din kommentar lika lite tid som du ägnat åt att läsa på. Mupp.
Johanna Viklund

Anna
2014-09-04 @ 20:07:55

Oj då jag glömde väl att skriva in mitt namn på min förra kommentar, jag behöver absolut inte läsa på om något skit , de är FORSKARE som tar fram vaccin, men men stackars barn som kommer få sjukdomar pga ego föräldrar.. suckers

Svar: Ja ojdå, du glömde visst även din mailadress så du är fortfarande lika anonym. Hade jag haft lust att lägga ner tid på en mupp hade jag förklarat för dig vad riskerna med vaccin är men det har jag ej. Kan bara säga att jag valt bort vaccinet för min dotters skull inte för min så ordet ego kanske du ska slå upp.
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0