2 månader och namn

Idag fyller vår lilla tjej 2 månader! Tiden har verkligen gått så himla fort. Och jäklar vad hon utvecklats. Nacken blir starkare för varje dag, hon är med mycket mer och har längre vakna stunder då hon är glad för det mesta och ligger och spanar på allt och inget. Hon väger över fem kilo (sist vi var på BVC vägde hon 5395 g), var 56,8 cm lång och mätte 38,8 i huvudomfång. Jag njuter av varje dag med henne för rätt som det är har hon flyttat hemifrån ;) Undrar om jag skrivit det förut...? Amningshjärnan har verkligen slagit till. Jag upprepar samma sak minst tre gånger innan jag kommer ihåg att jag redan sagt det. Snacka om att tjata in saker i folks huvuden. 

Nu har hon iaf äntligen fått sitt namn! Den 31 juli bestämde vi det. Jag skrev upp sex olika namn som vi pratat om och sen numrerade jag dem i den ordning jag gillade bäst och därefter bad jag Nille göra samma sak. Vi fick inte titta vad den andra skrev så vi bestämde att om vi väljer samma namn som etta så blir det det och vi båda valde Alva. Så nu heter hon det :) Men min beslutsångest spökar iaf för nu tycker jag att hon ser mer och mer ut som en Elly-Rose och att man då skulle kalla henne Elly (inte Ellie som vi pratade om tidigare). Hehe Nille blir galen på mig och det blir jag med. Men just nu heter hon Alva, fast vi har ju inte skickat in papprena än ;) 

Alva 2 månader <3



Sandra - mamma till Lykke
2014-08-02 @ 16:16:48
URL: http://sandrasodergren.blogg.se

Alva är ett jätte vackert namn ! :)

Svar: Tack! :)
Johanna Viklund

Emelie
2014-08-02 @ 19:55:31
URL: http://sockerbitensnyavardag.wordpress.com

Jag hade också valt Alva 😊 men förstår din beslutsångest. Vi valde mellan Ella och Olivia men det blev Ella. Kan fortfarande fundera på om det inte är en Olivia i alla fall men den tänker allt mer sällan.

Svar: Skönt att höra att fler har beslutsångest. Tycker alla är så säkra hela tiden och ser direkt vad deras barn ska heta. Känner mig så dålig då. Men det gäller väl bara att bestämma sig så kommer man känna sig mer och mer säker :)
Johanna Viklund

Johanna
2014-08-04 @ 17:23:32
URL: http://johannaraaf.blogg.se

Haha, o jag som visste vad min lilla tjej skulle heta innan hon ens blev till! ;) Älskar förövrigt namnet Alva!

Svar: Vad skönt! :) Nästa gång ska vi också bestämma namn innan. Tror det blir lättare så :) Tack! :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0