21 september

Fy vad dålig jag är på att uppdatera bloggen! Har ju bloggen för att komma ihåg saker som Ellie gör och när. Jag är helt enkelt väldigt dålig på att prioritera bloggen. Men nu sover min lilla plutt så nu kan jag passa på :) 

Det är så himla härligt med en ettåring. Hon är så himla med och lär sig saker hela tiden. Upptäckarglädjen är enorm och det är så härligt att få se hela dagarna. Jag är så himla glad och tacksam att jag får ha henne hemma så pass länge (räknade ut att jag kommer kunna vara hemma med Ellie till februari 2017!). Jag har verkligen snålat på dagarna innan hon fyllde ett. Vill helst aldrig lämna henne på förskola. Jag vill inte att någon annan ska uppfostra mitt barn och ansvara för hennes utveckling hela dagarna. Sen tycker jag att förskola är jättebra för alla som behöver det! Men jag tycker inte att någon ska bli tvingad att välja förskola. Vill man vara hemma med sitt barn tycker jag att man ska kunna få möjlighet till det. Istället för att politikerna ger massa pengar till förskolan för ett barn kan de väl lika gärna ge det till de föräldrar som vill vara hemma?! Vet att det finns vårdnadsbidrag på 3000 i VISSA kommuner men på 3000 kommer man inte långt. Tror helt klart att en förskoleplats kostar mer än så! 

Lite sidospår, åter till min kära dotter :) Ellie har gått ett tag nu. I början gick det väldigt långsamt och hon ville hellre krypa fram men nu går det undan. Nästan så att hon springer fram :)  Hon har fått två kindtänder och ytterligare en är på gång. Tycker så synd om henne, det verkar göra så ont. 

Vi har slutat amma också. Jag är lite ledsen för det men har alltid sagt att Ellie ska få bestämma när vi slutar och det gjorde hon för tre veckor sen. Hon åkte på en rejäl förkylning och kunde inte andas genom näsan och då ville hon helt enkelt inte ha. Efter det har jag erbjudit henne att amma och hon har snuttat någon gång men släpper lika fort så vår amningstid verkar vara över.  

Mammas skor var lite för stora. 

Hjälpte pappa att laga mat häromdagen. 


Nu verkar det som att Ellie snart vaknar (hoppas det iaf, är vrålhungrig) och då ska vi iväg till hennes mormor och äta lunch.  





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0