Shoppinggalen

Har fått värsta shoppingsuget den senaste veckan så Ellie-Rose har fått nästan en helt ny garderob :) Det är så roligt att handla kläder till henne, finns ju så mycket fint! Mindre kul är att handla till mig själv, skittråkigt rent ut sagt när man fortfarande har massa övervikt. Men ett par nya byxor och två toppar fick jag. 

Det bästa med shoppingsuget är att godissuget typ har släppt, sämsta är att plånboken blir tunnare ;) 

Imorgon ska jag locka med mannen in till stan och handla lite inför dopet. Måste bl.a. till Panduro som har 25% på alla varor så därifrån ska vi handla lite grejer. 

På tal om dopet så blir jag så irriterad på människor som inte kan osa i tid. Idag var sista dagen och det är fortfarande 11 familjer (24 personer) som inte svarat. Vill handla allt till dukningen men det blir svårt när det är så många som man inte vet om de kommer eller ej. Fattar inte att det är så jävla svårt att bara svara ja eller nej. 

Jaja färdiggnällt :) Nu ska jag smita ut ur sovrummet. Nattade Ellie klockan halv åtta men hon har sovit oroligt sen dess och vaknat och gnällt för nappen har ramlat ut. Så jag har stoppat i nappen och smygit ut men när hon för typ femte gången gjorde samma sak så la jag mig bredvid henne så att hon somnar ordentligt. Det verkar ha lyckats :) Jag tror att hon har en fas nu då hon behöver extra mycket närhet och vem är jag att neka henne det? Det är ju bara mysigt <3


Tanja
2014-09-28 @ 09:53:21
URL: http://tanjaselma.blogg.se

det hade ju nästan kunnat vara jag som skrev detta inlägg hehe. finns det nått roligare än att köpa bebiskläder? min son har så mycket just nu att jag har börjat köpa massa större strlk istället! har inte köpt nått till mig själv på evigheter, hinner ändå inte använda det ju! man drar på sig samma gamla tröjor hela tiden, något annat hinne rman ju inte.
sen har vi det likadant just nu med nattsömnen som du. funkar inte vidare bra för tillfället! du är den tredje personen vars blogg jag läst med bebis på 4 månader som klagar på nattsömnen. så du är inte ensam=)

Svar: Haha nej tror inte det, det är verkligen så roligt!

Har också läst det precis :) Sömnen på natten är fortfarande bra men det är nattningen som tar lite längre tid. Men det verkar som att mardrömmarna (eller vad det kan vara) kommer runt 4-månadersdagen så det är väl bara en tidsfråga... Men det går säkert över lika fort som det kommer :) Har laddat ner appen wonder weeks och enligt den ska denna utvecklingsfas hålla i sig i 20 dagar till så det är väl ungefär samma för din lilla. Nedräkning ;)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0