Flytt och burkmat

Herregud vad jobbigt det är att flytta. Trodde inte att vi hade så mycket grejer men ack så fel jag hade... Har varit i lägenheten från 17 till ca kl. 22 varje kväll denna vecka. Men snart bär det av mot nya lägenheten, måste jag tillägga att jag längtar?! :D 

Igår ploppade lite av Ellies vänstra framtand fram så nu har hon tre tänder <3 Lite kinkig har hon varit så jag förstod att något var på gång och mycket riktigt :) 

Idag fick hon smaka öring och grönsaker (burkmat) och det gillade hon inte. Jag har velat fram och tillbaka om vi ska köra blw (baby led weaning, barnet får äta själv och man börjar med att ge fingerstora bitar som barnet får gnaga på) eller inte och kommit fram till att vi blandar lite. Det blir ju så jäkla kladdigt när hon får äta själv och visst jag orkar med det när vi är hemma men är vi hos någon annan så går det bort. Då får hon puré istället :) Eller hon får för det mesta fortfarande bröstmjölk men i sinom tid är tanken att vi gör så. 



Tanja
2015-01-30 @ 06:57:11
URL: http://tanjaselma.blogg.se

Jag förstår om den där öringen inte var så populär! Jag älskar själv fisk meen tycker just den burken stinker! Min son äter den men det går trögt, däremot går Nestles laxgryta ner i ett nafs! Något att testa kanske?=) Jag försöker ockås köra lite blandat med egna bitar och burkmat. man vill ju att dom ska vänja sig vid att äta själv:)

Svar: Nej den luktade verkligen inte gott! Tack för tipset! Den ska hon få prova :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0