Pust!

Vilken jobbig flytt! Igår väntade vi på flyttkillarna som skulle komma och hjälpa oss. De skulle komma klockan elva. Halv tolv ringer jag och frågar var de tagit vägen och får svaret att de är på väg, de kommer vara hos oss innan tolv. Vi väntar och väntar. Kan inte göra så mycket då vi inte har en tom bil som vi kan lasta in grejerna i. Klockan tolv har de fortfarande inte kommit så jag ringer igen och får inget svar. Jag ringer och ringer och plötsligt är telefonen avstängd. Tillslut inser vi att de inte kommer komma så vi får lösa flytten så gott vi kunde. Jobbigt var det men det gick. Jag har fortfarande inte fått ett ordentligt svar om varför de inte kom så säger bara: anlita inte Sofis städ och flytt om ni vill ha flytthjälp! Flyttstädningen från samma firma var däremot bra. 

När vi sen kom fram till nya lägenheten var den så sjukt dåligt städad att jag bara ville därifrån. Så så fort allt var inlastat i lägenheten åkte vi hem till min pappa och sov. Wasa städ hade utfört städningen där så de kan jag verkligen inte heller rekommendera! 

Idag åkte vi till lägenheten igen och städade ur skåpen i köket så vi kunde börja plocka in lite saker iaf. Vi fick även iordning i vardagsrummet, så nu kan man vistas i både vardagsrummet och köket. Sen hoppas jag att städfirman kommer och åtgärdar deras usla städning imorgon så att vi kan flytta in på riktigt och känna att det är fräscht. 

Idag kändes det iaf lite roligare att vi har flyttat och när vi väl har bott in oss och fixat det vi vill så kommer det nog bli toppenbra! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0