Dopet

Ellies dopdag blev fantastisk och hon skötte sig exemplariskt hela dagen. I kyrkan var hon hur gullig som helst, satt bara i mitt knä, åt lite på sitt midjeband, sa ingenting när prästen hällde vatten på henne, fyrade av ett stort leende när han höll upp henne och avslutade det hela med att bajsa så att mamma fick något att göra efteråt :) 






När vi kom till lokalen slocknade hon och sov igenom hela middagen. Alla gick och kikade på henne och hoppades på att hon skulle vakna så att de fick se festtjejen, men hon hade andra planer. Lagom till trekampen vaknade hon, på sitt bästa humör och låg i vagnen och mös medan gästerna lekte. Efter trekampen ville hon upp ur vagnen och då ville många hålla henne så hon slussades runt mellan alla som ville hålla henne, vi fikade och sen fick hon nog. Då var det mat som gällde och hennes önskan är min lag :) Sen tog vi en promenad och hon somnade så då kunde jag passa på att prata lite med gästerna. Efter ett tag vaknade hon och fick hänga med mig i bärselen. Så höll vi på så hela kvällen, ammade, hängde i bärselen och sov i vagnen. Festen höll på ett tag och Ellie-Rose var ett riktigt charmtroll <3 Är så himla nöjd med dagen och oerhört tacksam att så många (75 pers!) ville fira vår dotters dop. Massa fina presenter öppnade vi i lugn och ro igår, hon har verkligen blivit bortskämd med bl.a. en födelsefilt, presentkort, pengar, kläder, hoppgunga och böcker. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0