Ärligt

Jag kommer ihåg när jag var gravid, då läste jag ett inlägg som Blondinbella skrev. Hon hade det väldigt lätt med Gillis, han sov bra och var ett lugnt barn, vilket hon berättade om. Genast fick hon påhopp att hon var oärlig, att det inte alls var så lätt med bebisar osv. 

Tycker att det verkar vara lite så att om en skriver om hur jobbigt det är så är det en ärlig blogg, men gör en inte det så är en oärlig? Så tycker iaf inte jag! Jag förstår Blondinbellas inlägg precis då jag också fått ett barn som är väldigt lätt, om man kan säga så. Med det menar jag att hon sover bra, somnar om lätt, är nöjd och glad för det mesta. Så jag skriver inget här i bloggen om hur jobbigt det är, för det är ju inte det för mig så jag njuter så länge det varar :) 

Tanja
2014-11-03 @ 12:20:30
URL: http://tanjaselma.blogg.se

Självklart beror mycket på hur barnet är men mycket beror nog också på hur man själv är. Blondinbella verkar vara en person som inte blir upprörd i onödan.Jag har väldigt humör och blir irriterad snabbt. Saker jag tycker är jobbiga kasnke inte hade bekymrat någon annan.
Sen försöker jag att hålla det glatt och inte för personligt i bloggen. Vill inte skriva "gnälliga" saker om min son för hela världen att se liksom!

Svar: Ja absolut, det tror jag också! Det jag reagerade på när jag läste hennes inlägg då var bara att vissa människor som kommenterade anklagade henne för att ljuga för så bra kunde man minsann inte ha det, typ.
Johanna Viklund

Jennie
2014-11-03 @ 16:43:16
URL: http://lillapyret.se

Bra inlägg!!! Känns som jag kunnat skriva samma sak själv, Bortsett från att Hilmer inte sover så bra då ;)! Men jag har också reagerat på detta. Alla upplever denna tiden så himla olika och vi som inte gnäller över hur jobbigt det är att vara mamma är minst lika ärliga som de som har det jobbigt.
Tycker det är viktigt att bägge sidorna syns. Jag upplevde att alla sa till mig innan Hilmer kom hur jobbigt allt skulle vara i början så jag gick liksom och väntade på det men det kom aldrig. Jag tycker inte det är jobbigt. Visst önskar jag att jag fick sova längre än 2h i sträck men det där glöms bort när jag vaknar till Hilmers leende varje morgon.
Jg kommer absolut att skriva om sånt som känns jobbigt också (utan att hänga ut Hilmer.

Svar: Ja verkligen! Tycker att vi får njuta av den här tiden så länge som möjligt, man vet ju aldrig om/när det vänder ;)
Johanna Viklund

Emelie
2014-11-04 @ 17:36:42
URL: http://sockerbitensnyavardag.wordpress.com

Även om jag inte har ett lätt barn missunnar jag inte de som har det. Sedan måste man få gnälla även om det är för vissa mindre jobbigt än för andra. Både mammor och barn är så olika. Jag har märkt att när jag skrivit om jobbiga saker har jag fått medhåll. Vissa saker pratas det liksom inte om för att man ska framstå som en dålig förälder. Jag tror i min enfald att allt som skrivs på de bloggar jag följer är ärliga annars skriver man inte. Genom sig själv känner man andra 😀

Svar: Självklart ska man få säga precis det man känner, oavsett om man har det jobbigt eller mindre jobbigt med nya livet som förälder. Jag tror också att folk är ärliga! Oavsett om man har det "lätt" eller "svårt". Men det känns som att vissa tycker att om man aldrig skriver om jobbiga saker så ljuger man, men då menar jag på att alla inte har det jobbigt för som sagt, jag tror inte heller att folk ljuger :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0