BVC

Idag har vi varit på BVC. Ellie-Rose väger nu 7820 gram och är 63,5 cm lång :) Det känns alltid så kul att gå dit för vår BVC-sköterska är så himla bra! Hon är så lätt att prata med och håller inte på och prackar på en massa åsikter. Lyssnar alltid och ger goda råd om jag efterfrågar det :) 

På tal om åsikter. När vi var på Apoteket häromdagen så snuttade Ellie på sina händer. Då kom en i personalen fram till oss och tyckte att hon var så söt och frågade: "Tar hon inte nappen?"  Nej, svarade jag och berättade att vi har kämpat sen dag 1 men nu för tiden blir hon arg när vi stoppar in den. Hon vill bara inte. Hon ojade sig och sa hur viktigt det är med napp. Vet ni vad hon råder mig att göra sen, för så hade hon gjort med sina barn som inte gillade napp?! Jag skulle blanda socker och vatten och doppa nappen i det för att sen stoppa den i Ellies mun. Det skulle jag göra tills hon tog den. Jag sa bara; alla har vi olika sätt men det där är inte för mig, inombords tänkte jag: ALDRIG!  Hahaha skulle jag aldrig göra! Asså är hon galen? Ge sin bebis socker? Nej tack! 
Nicole
2014-11-04 @ 09:22:46
URL: http://Cormeum.blogg.se

Men så knäppt råd!!

Svar: Ja verkligen!
Johanna Viklund

Jennie
2014-11-04 @ 21:43:42

Jag skulle inte heller göra så, men jag kan ändå förstå knepet. Det finns tex en del mjölkfria ersättningar som smakar skit, o ett tips att få bebisarna att acceptera den ändå är att, i början, sätta i lite lite socker. Nu är ju inte napp lika livsnödvändigt som ersättningen kan vara, fast ibland är den ju verkligen en räddande ängel :-)

Svar: Jag hade aldrig gett min dotter socker oavsett vad. Tror starkt på att om man är tillräckligt hungrig så äter man :) Men dömer ingen som skulle göra det! Tyckte bara att det var konstigt att en apotekspersonal rekommenderar socker till en bebis.
Johanna Viklund

Anonym
2014-11-05 @ 20:08:14

Då väger Ellie nästan lika mycket som vår lilla kille nu =). Han vägde 7850 igår.
Angående sockret så gav vi Hilmer det på BB vid PKU testet. Skulle nog inte doppat nappen i det heller även om det sockret garanterat inte gjort varken från eller till.

Svar: Ja vi hade det standby när Ellie gjorde det också men det behövdes inte. Har inte riktigt samma tänk angående socker. Kan vara för att jag själv är sockerberoende och vill inte göra min dotter till det. Ger man dem söta saker så vill de bara ha söta saker.
Johanna Viklund

Jennie
2014-11-05 @ 20:08:53
URL: http://lillapyret.se

Det va jag som blev anonym =)

Jennie
2014-11-06 @ 08:37:04
URL: http://lillapyret.se

Jag är också sockerberoende och kommer undvika tillsat socker. Har också valt naturellgröt till Hilmer för att försöka vänja honom vid det. Men han kommer få fruktpureer mm.
Sen tror jag på att få söta saker i lagom mängd. Vi har barn till föräldrar som är väldigt hårda med sötsaker och de blir som besatta när de väl får på tex förskolans dag mm. Men det är långt kvar innan vår lille skrutt ska få smaka socker (om han inte ska göra något där socker ges som smärtlindring)

Svar: Så roligt att du säger det! Jag och min mamma pratade nämligen häromdagen om att jag och min äldsta storasyster inte fick sötsaker förrän vi var ca tre år och vi är riktiga godisråttor idag. Medan mina andra syskon fick godis tidigare (svårt att hålla dom borta när storasyskonet fick godis) och dom är verkligen inga godisråttor och har aldrig varit. Så jag undrar om det är ett märkligt sammanträffande eller om det finns en anledning.
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0