Första läkarbesöket på BVC

Idag promenerade jag, Nille och bebis till BVC för det var dags för hennes första läkarbesök. På vägen dit såg vi den här hjorten(?) som stod och åt precis mellan ett bostadsområde och en gångväg. Inte skygg den inte! 
Vågade ta ett snabbt foto och sen halvsprang vi vidare. Var asnojig att den skulle få ett ryck och attackera vagnen. Jag och mina katastroftankar... 

Bebis huvudform var lite konstig sist vi var på BVC för hon låg nästan bara på hennes vänstra sida. Så sen dess har vi tränat henne på att ligga på högra sidan och idag sa läkaren att huvudet var symmetriskt så vi har lyckats. Hon sa även att bebis är väldigt stark i nacken, lika stark som en 2-månaders. Har själv tyckt att hon är stark men nu fick man det bekräftat. Kanske ska döpa henne till Pippi ;) Bebis vägde 4890 g och var 55,5 cm lång och hade 38,1 cm i huvudomfång. 

Tackade också nej till alla vacciner idag. Har inte hunnit läsa hela boken om vacciner men känner redan jättestarkt att jag verkligen inte vill ge henne några vaccinationer, inte än iaf. Är det fler som läser bloggen och är osäkra på hur ni ska göra skulle jag kunna göra ett inlägg med lite sammanfattningar och citat från boken. Skulle det vara intressant? 

Igår åkte jag, Nille, bebis, pappa, Carro och Wilma båt längre ut på Tyresö och stannade på ett jättemysigt ställe och solade och åt lunch. Carro och Nille badade och jag var bra sugen men vågade inte eftersom jag forfarande har liiiite avslag kvar. Bebis första båttur och det gick galant och här sov hon hela dagen förutom några amningsstunder. Man blir trött av havsluften :) 




Nicole
2014-07-17 @ 07:22:54
URL: http://cormeum.blogg.se

Jag skulle gärna läsa en liten sammanfattning :)

tanniz
2014-07-17 @ 12:16:59
URL: http://tanniz.bloggo.nu

Har också en bebis som ligger på nästan enbart ligger på höger sida. Nu har lilla huvudet formats lite tokigt så nu försöker vi lägga henne på vänster. Men det är inte helt lätt, trots filtar så flyttar hon sig ganska mycket när hon sover. Men skönt att ni lyckades iaf, får se hur det går för oss.

Läser gärna om vaccination. Snart dags att ta ställning och jag vet inte alls.

Svar: Verkar vara vanligt med en favoritsida. Nej det är inte helt lätt, ibland är dom små väldigt envisa :)
Johanna Viklund

Emelie
2014-07-20 @ 09:15:18
URL: http://sockerbitensnyavardag.wordpress.com

Spännande med båttur. Hade hon flytväst och hur låg hon i vagnen? Vi tänkte ta en tur i veckan med Ella. Vi har köpt flytväst men funderar på hur vi ska ha henne i båten. Lutar just nu åt vagnen...

Svar: Vi hade med flytväst men den va så stor så jag struntade i den. Hon ligger ju still så ingen risk att hon ramlar i och skulle nåt hända med båten räddar jag ju henne först. Vi hade med babyskydd, babynest, bärsele och paraply. När vi skulle på/av använde jag bärselet eller babyskyddet. På båten låg hon antingen nere i båten i hennes babynest eller i min famn på däck under paraplyet. Funkade jättebra :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0