Latensfasen

Har haft värkar hela denna natt också. Bet ihop så länge jag kunde sen ringde jag till förlossningen vid fem imorse. Hon tyckte att det var för långt mellanrum mellan mina värkar (5-10 minuter) och ville att jag skulle stanna hemma för det var ändå fullt på sös. Då berättade jag även om ett tryck jag känner mot rumpan, som att jag verkligen måste bajsa varje gång en värk kommer. Då blev plötsligt situationen annorlunda och hon ville att jag skulle komma in på en koll. Eftersom det var fullt på sös ordnade hon så att jag kunde åka till bb Sophia. 

När vi var framme tog de CTG-kurvan och mätte styrkan på mina värkar. Hon undersökte mig också och jag var öppen 1 cm och tappen var utplånad. Barnmorskan informerade att jag är i latensfasen och får åka hem tills värkarna blir tätare. Inte mig emot då jag hellre är hemma. Innan vi åkte fick jag ett lavemang och det hjälpte verkligen! Nu hoppas jag bara på att värkarna kommer tätare så att vi snart har vår bebis här. Förhoppningsvis får man sova i mer än 45 minuter då, som är max jag fått sova sen i onsdags. Snark.... 
Johanna
2014-05-30 @ 12:32:32
URL: http://johannaraaf.blogg.se

Huua! Låter jobbigt. Jag tyckte det va strängt med 17 h från första värk. Dock har du världens häftigaste upplevelse framför dig och du kommer vara så sjukt stolt när du har tagit dig igenom det! Lycka till!!

Svar: Ja det ser jag fram emot. Då är nog allt det här glömt och förlåtet :) Tack! :)
Johanna Viklund

Jennie
2014-05-30 @ 13:35:17
URL: http://lillapyret.se

Åh nu är det nära för dig!!!! Spännande. Lycka till nu, längtar efter nästa uppdatering :)! Får ju glädjas med de andra när allt står still hör ;)

Jennie
2014-05-30 @ 13:35:18
URL: http://lillapyret.se

Åh nu är det nära för dig!!!! Spännande. Lycka till nu, längtar efter nästa uppdatering :)! Får ju glädjas med de andra när allt står still hör ;)

Svar: Känns längre bort än någonsin, fast det är väl nära ändå :) Hoppas att det sätter igång snart för din del också (och att du slipper latensfasen i hundra år).
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0