Kvällsrutiner

Vi har inte fått in många rutiner än men kvällarna ser hittills likadana ut och de fungerar väldigt bra. Först tar jag en dusch och under tiden får hon ligga naken och lufta. Sen gör jag iordning mig själv och därefter gör vi iordning henne (tvättar väck, torkar torrt, byter blöja, sätter på pyjamas och andningslarm). När vi är klara sätter vi oss framför tvn och bebis får amma. Så fort hon är mätt och belåten bär jag in henne i sovrummet och lägger henne i hennes babynest som ligger i vår säng. Sedan kramas vi (eller jag kramar henne ;)) samtidigt som jag sjunger Idas sommarvisa och när jag sjungit den två gånger sover hon gott. Känns som att jag aldrig kommer lägga henne i hennes egna säng för det är ju så mysigt att få sova bredvid den här lilla tjejen <3 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0