Söndag 20 juli

Idag ska vi till stranden med två kompisar och deras två barn, varav den ena är två månader äldre än bebis :) Bebis som vi just nu kallar Ellie-Rose. Sitter just nu och ammar henne. Hon sov i sin säng en stund nu på morgonen och sen vaknade hon och var hungrig. På tal om det här med amning. Är ni blyga när ni ammar bland folk? Jag är nog rätt oblyg. Eller om hon inte skriker brukar jag täcka över bröstvårtan med handduken innan jag tar henne till bröstet men skriker hon skiter jag i om folk ser bröstvårtan. De kan ju titta bort. Bland familjen bryr jag mig inte. Det är ju min familj, de har ju sett mig naken, då måste de ju kunna se när mitt barn får mat. Inga konstigheter :) 


Tanja
2014-07-20 @ 14:51:00
URL: http://tanjaselma.blogg.se

jag är rätt blyg när det kommer till ammning. Går gärna iväg till något lugnt ställe för att slippa amma bland så mycket folk. men märker hur jag bryr mig mindre och mindre för var dag. Om nån månad kan jag säkert amma var och när som helst=)

Svar: Alla är vi olika :) Men skönt att du bryr dig mindre för varje dag, det underlättar ju att kunna göra det varsom. Tycker jag iaf :)
Johanna Viklund

Jennie
2014-07-20 @ 23:11:11
URL: http://lillapyret.se

Jag döljer gärna bröstet ute. Ammar tex helst i bilen om vi är iväg. Hemma skiter jag i vilket :)

Svar: Okej, då måste du va riktigt duktig på att planera :)
Johanna Viklund




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jojohannas.blogg.se

Jag heter Johanna och är 27 år. Jag och min man fick vårt första barn den 2 juni 2014. Vår lilla familj består av mig, Nille (32 år), Ellie-Rose (0 år) och mopsen Freya. Här kan ni läsa om mitt liv som mamma och om min underbara dotter som är ögonstenen i mitt liv <3

RSS 2.0